خیلی از شما دوستان و بزرگواران در روزهای گذشته اخبار زیادی در مورد تغییر طرح های درآمدزایی شرکتهای بازاریابی شبکه ای شنیده اید. خیلی ها می گفتند که قرار است همه آنها یکی شوند. یکی می گفت قرار است همه آنها تغییر کنند و از پلان شرکت ما … استفاده کنند. یکی می گفت پلان شرکت ما چون عالی است تغییر نخواهد کرد و دیگری از استانداردترین پلان دنیا در شرکت خود می گفت.
به گزارش واحد خبری مجله بازاریابی شبکه ای و به نقل از منابع آگاه و دلسوز نتورک مارکتینگ کشور، خبر زیر مطمئنا پاسخ همه این ابهامات و مسائل پیش آمده در روزهای گذشته را خواهد داد. لطفا با دقت بخوانید و موضوع رو کامل منعکس کنید تا دوباره تعاریف و تعابیر عجیبی گفته و شنیده نشود.
موضوع : طرح سوددهی
در راستای توزیع عادلانه و تحدید سطوح پرداخت کمیسیون و پاداش بازاریابان در طرح سوددهی شرکت های بازاریابی شبکه ای، بدینوسیله اصول کلی حاکم بر طرح سوددهی منطبق با مقررات آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی ارسال و اعلام می گردد. کلیه شرکتها موظفند وفق مقررات، حداکثر ظرف مدت دو ماه طرح سوددهی خود را با معیارهای مربوط منطبق، به نحوی که کمسیون و پاداش آبان ماه سال جاری بر این اساس محاسبه و پرداخت گردد.
اصول کلی حاکم بر طرح سود دهی شرکت های بازاریابی شبکه ای ایران
۱ – عدم لحاظ هیچ گونه شرط، جهت دریافت سود خرده فروشی در ازای مرحله اول در صورت افزایش پلکانی سود خرده فروشی.
۲ – پرداخت سود خرده فروشی به صورت تخفیف و عدم واریز به صورت ماهیانه ( در صورت عدم ارجاع مستقیم مصرف کننده نهایی به شرکت ، سود خرده فروش ی باید برای بازاریابی اعمال گردد ) در ضمن کمسیون خرده فروشی می بایست از کمیسیون و پاداش مجموعه ای تفکیک شود.
۳ – عدم اختصاص پاداش استخری به عنوان مشوقی جهت افزایش خرده فروشی بازاریاب.
۴ – جداکثر مبلغ خرید برای امکان دریافت کمیسیون و پاداش در طرح، یک میلیون ریال است. ( تعیین این مبلغ در قالب امتیاز مجاز نیست. )
۵ – تجمیع حجم فروش برای محاسبه کلیه شیوه های پرداخت کمیسیون حداکثر تا ۷ سطح در ازای مشارکت جمعی بازاریابان سطوح بالاتر در جذب، آموزش و حمایت بازاریابان جدید.
۶ – در نظر گرفتن حداقل ۱۵ رده مدیریتی جهت افزایش تدریجی معیارهای ارتقاء بازاریاب، ( معیارهای ارتقاء بازاریاب شامل : افزایش حجم گروهی، افزایش تعداد بازاریابان دارای رده مدیریتی، حفظ حجم فروش در بازه زمانی مشخص و تعداد مستقیم گروه فروش فعال است.
۷ – حذف هر گونه پاداش بر اساس دو گروه فروش و میزان امتیاز مشخص در هر شاخه به صورتی که انگیزه لازم از شخص برای توسعه و ساختن گروه های فروش بیشتر گرفته شود. ( مواردی نظیر جابه جایی شاخه ها یا تفکیک آنها به دو شاخه بزرگ و کوچک از طریق تچمیع گروه های فروش، مشمول این مورد خواهد بود. )
۸ – حذف هر گونه کمیسیون و پاداش محدود شده تحت عنوان سقف درآمدی در طرح سوددهی به صورت روزانه یا ماهانه.
۹ – تخصیص حداکثر چهل در صد از فروش شرکت به طرح سوددهی با توجه به جذف هزینه تبلیغات، انبارداریو حذف واسطه ها.