loading...
بازاریابی شبکه ای
محمدرضا دهقانی بازدید : 1127 1395/09/10 نظرات (3)

قرارداد مشاوره و همکاری آقای مهراب صدوقیانزاده با شرکت بازاریابی شبکه‌ای سیمرغ عصر تجارت، به پایان پذیرفت. این خبر طی مراسمی در ابتدای ماه جاری، به اطلاع بازاریایان شرکت سیمرغ رسید. 

 

برخی از فعالیت‌های انجام شده توسط ایشان، در طی این دوران - که البته بخش‌های زیادی از آن، فراتر از دامنهء وظایف ایشان بوده - به این شرح می‌باشد:
- ابتدا و در یک بررسی و آنالیز کلی، وضعیت سیمرغ مورد شناخت و بررسی قرا گرفت و فرایندها و نقاطی که نیازمند تقویت سریع جهت افزایش بهره‌وری سیستم بودند، شناسایی گردید. 
- یک نقشهء راه کلی، در دو بخش رفع عوامل بازدارنده (رهاکردن ترمزها) و اقدام‌های عملی پیش‌برنده (فشار دادن پدال گاز) ترسیم گردید. 
- عوامل اصلی ایجاد جوهای منفی شناسایی شدند، یک ستاد بحران، متشکل از دپارتمان‌های IT، حساب‌داری، انبارداری و پشتیبانی، ایجاد گردید و همچنین با استخدام مشاوران حرفه‌ای داده کاوی و با تجمیع اطلاعات بخش‌های مختلف، ساختار بانک جامع اطلاعات سیمرغ، تولید شد تا بدین وسیله گزارش صورت وضعیت کلیهء بازاریابان سیمرغ مشخص گردد. 
- علل ریزش‌های بازاریابان شرکت تحلیل گردید، انواع و عوامل اصلی آن مشخص شد و راه‌کارهای جلوگیری از آن ارائه گردید. 
- عوامل ایجاد جوهای کاذب مثبت که در حقیقت تاثیر معکوس در روند رشد توان فروش بازاریابان سیمرغ را دارند، شناسایی گردیدند. 
- استخدام نیروهای توانمند برای مدیریت دفاتر سیمرغ و اداره نمودن چالش‌های آن‌ها، انجام شد. 
- با توجه به شناسایی ضعف عمومی بینشی و نگرشی بازاریابان،‌ که در نهایت باعث افتادن آن‌ها در دام تیم‌های شرکت‌های دیگر می‌شود، یک پک آموزشی ۶ ساعته که بخشی از مراحل تولید آن، حدود ۳ سال قبل انجام پذیرفته بود، در اختیار سیمرغ قرار گرفت و به بازاریابان سیمرغ هدیه گردید. 
- راه‌کارهای اجرایی جهت تولید ابزارهای مقدماتی فروش محصولات، به سیمرغ پیشنهاد شدند. 
- برای ایجاد یک جو مثبت، سازنده و پایدار، برنامه‌ریزی‌هایی انجام گشت و شروع به اجرا گردید. 
- برخی آیین‌نامه‌های اجرایی شرکت همانند آیین‌نامهء داخلی دفاتر سیمرغ،‌ نوشته شدند. 
- طرح جامع برنامه و بودجهء ۳ ماههء شرکت براساس اطلاعات مالی موجود، تهیه و تدوین شده و به سیمرغ تقدیم شد. 
- سیستم ارسال تجمیعی محصولات، با هدف رساندن کالاها در حداقل زمان ممکن به بازاریابان، طراحی گردید، بر روال تولید زیرساخت‌های آن نظارت‌های لازم انجام پذیرفت و سپس اجرای آن به بخش انبار و ارسال کالای سیمرغ واگذار گشت. 
- پروژهء ایجاد زیرساخت‌های اتوماسیون اداری سیمرغ با معرفی و انتخاب یک تیم حرفه‌ای تحلیل و برنامه‌ریزی سیستم‌ها، آغاز گردید. 
- دو سمینار مختلف در ارتباط به جنبه‌های مختلف فروش و خرده فروشی، برگذار و اجرا گردید. 

در نهایت به عنوان دستاورد عملی آقای مهراب صدوقیانزاده در شبکهء فروش سیمرغ، با وجود تمامی چالش‌های موجود، تنها در ظرف فقط ۳ ماه، بدون حضور فیزیکی در مجموعهء فروشندگان سیمرغ و فقط با داشتن ارتباط با بعضی از افراد کلیدی، حدود یک سوم از تیم فروش سیمرغ، به صورت کامل، به امر خرده فروشی تغییر دیگاه داده و از طرق مختلف، شروع به خرده فروشی محصولاتشان نموده‌اند. البته بیشتر از نیمی از دو سوم باقی ماندهء تیم فروش سیمرغ نیز، به اهمیت خرده فروشی واقف گشته و با مطلع شدن از نتایج درخشان تیم خرده فروش سیمرغ،‌ در حال تغییر چارچوب‌های ذهنی خود به سمت خرده فروشی بیشتر هستند.

‌"برای شرکت سیمرغ عصر تجارت و بازاریابان شریف آن که در این دوران يار و پشتيبانم بودند، از صمیم قلب از خداوند کریم، رحیم و منان طلب خیر و برکت و آینده‌ای روشن را داریم.

در خاتمه بايد اضافه كنم كه در همين مدت كم، افتخار آشنايي با دوستان جديد و نتوركرهای فعالی را داشتم و از لحظه به لحظهء كنار آنها بودن، لذت بردم. از اين پس در يك فضای حرفه‌ای به رابطهء دوستی و همكاری خود با اين عزيزان ادامه خواهم داد" 
مهراب صدوقیانزاده

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ali mosavi در تاریخ 1395/11/10 و 13:08 دقیقه ارسال شده است

بازاریابی شبکه ای در ایران جای رشد بسیاری داره و امیدوارم سایت شما کمک به سزایی در فرهنگ سازی صحیح این صنعت در ایران داشته باشه

این نظر توسط wish در تاریخ 1395/09/11 و 0:39 دقیقه ارسال شده است

بسیار متاسف و متاثر شدم از این اتفاق.😦
متاسفم که نتونستن قدر شمارو بدونن.
ازتون یاد گرفتیم تو این مدت کوتاه درس های بزرگی رو.
به امید دیدار در پله های موفقیت

این نظر توسط احمد در تاریخ 1395/09/10 و 22:00 دقیقه ارسال شده است

اقای صدوقیانزاده ، اگه میتونستند اینکارها یی که از زبان خودشون نوشتن و انجام بدهند ، پس چرا توی شرکت فوراور لیوینگ و جینس گلوبال نتونستند کاری انجام بدهند و تو هر دوشرکت یک طرفه رفتند جلو ؟!


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
موفقیت در زندگی و بازاریابی شبکه ای را میتوانید با این سایت بیاموزید، اخبار های نتورک ، تکنیک ها و آموزش های کامل آن را در این سایت بخوانید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 378
  • بازدید ماه : 1,783
  • بازدید سال : 12,860
  • بازدید کلی : 210,821